Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T11:03:13+01:00
-skrzela
-śluz
-opływowy kształt
-płetwy
-pęcherze pławne
25 3 25
2010-03-14T11:06:54+01:00
- opływowy kształt ciała
- łuski pokryte śluzem
- skrzela
- płetwy
- brak powiek
17 3 17
2010-03-14T11:58:09+01:00
Ciało ryby składa sie z głowy, tułowie i odcinka ogonowego . Na głowie znajduje sie narzond wzroku -oczy bez powiek . Niekture z ryb mają wąsy,które jako narzond dotykowy umożliwiają orientacjew terenie , głwnie rybom głębinowym.Po bokach ciała ryb,w zagłębieniach skóry ,przebiega linia boczna . Jest to system kanałów,wewnątrz których znajdują sie komórki informujące rybe o ruchach wody,naturalnych przeszkodach oraz zmianach temperatury.
U wielu ryb występuje pęcherz pławny,któryjest wypełniony mieszaniną gazów.Ułatwia on rybom pływanie na różnych głębokościach.Ryby oddychają rozpuszczonym w wodzie tlenem za pomocą sk rzeli, umieszczonych na łukach skrzelowych . Skrzela są bardo dobrze ukrwione, czyli oplecione siiecią naczyń krwionośnych, i stale obmywane wodą. Z krwi do wody przenika dwutlenek węgla, a tlen z wody dostaje sie do krwi i wraz nią jest transportowany do wszystkich komórek ciała.
11 4 11