Pomóżcie!!!! ;dd
Zad.1/ Wyłącz współny czynnik przed nawias.
a) 12a- 4b=
b) 3xy- 6x+ 9x²=
Zad.2/Uporządkuj jednomiany.
1,2 x²y * (-0,5) y³ x(do potęgi czwartej) =
Zad.3/Wykonaj działania. Zredukuj wyrazy podobne.
a) (2a - 3b) + (-2a + 4b ) =
b) (x-2) - (4x + 2y - 1) =
c) 3(a + 4b - 2) =
d) 2(x - y ) - 3(x+1) + (y -4)=
Zad.4/ Oblicz wartość liczbową wyrażeń :
a) 3a² + ab-b= dla: a= -½ b= 2
b) 3(m-n) - 2(2m +n) + (2n -1) + 2= dla: m= -2 n= 1

Thx;* z Góory.;dd

2

Odpowiedzi

2010-03-14T11:07:33+01:00
Zad.1
a) 12a-4b= 4*3a-4*b= 4(3a-b)
b) 3xy-6x+9x²=3*xy-3*2x+3*3x² = 3(xy-2x+3x²)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T11:10:06+01:00
1)
a) 12a- 4b=4(3a- b)
b) 3xy- 6x+ 9x²=3x(y-2+3x)
3)
a) (2a - 3b) + (-2a + 4b ) = -4a^2+8ab+6ab-12b^2= -4a^2+ 14ab-12b^2
b) (x-2) - (4x + 2y - 1) =x-2-4x-2y+2= -3x-2y-3
c) 3(a + 4b - 2) =3x+12b-6
d) 2(x - y ) - 3(x+1) + (y -4)=2x-2y-3x-3+4-4= -x-2y-3
1 5 1