Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-14T11:18:13+01:00
To należy zrobić z układu równań z dwoma niewiadomymi.
__________________________________________________________
x-wiek autora wypowiedzi
y-wiek jego mamy
__________________________________________________________
x-4=(1/4)(y-4) |+4
x-10=(1/10)(y-10)

x=(1/4)y-1+4
x-10=(1/10)y-1 |+1

Podstawiamy:
x=(1/4)y+3
(1/4)y+3-9=(1/10)y

x=(1/4)y+3
(1/4)y-6=(1/10)y |+(6-(1/10)y)

x=(1/4)y+3
(25/100)y-(10/100)y=6

x=(1/4)y+3
(15/100)y=6 |*(100/15)

x=(1/4)y+3
y=40

x=(1/4)*40+3
y=40

x=13
y=40
__________________________________________________________
Odpowiedź. Autor wypowiedzi ma 13 lat.
__________________________________________________________
Liczę na status najlepszego rozwiązania.
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T11:19:22+01:00
-4 lata temu byłem 4 razy młodszy od mamy, a 10 lat temu byłem od niej młodszy 10 razy.Ile lat ma autor wypowiedzi??

x-wiek mamy
y-wiek autora

4(y-4)= x-4
10(y-10)=x-10

4y-16=x-4
10y-100=x-10

-x+4y=12 /(-1)
-x+10y=90

x-4y=-12
-x+10y=90

6y=78 /:6
y=13

Autor ma 13 lat


2 5 2