Odpowiedzi

2010-03-14T11:34:39+01:00
A) Katecheci Świeccy - Nauczają w szkołach Religi .
b) Nadzwyczajni szafarze Komuni Świętej - Mogą w czasie Mszy Świętej udzielać Komuni .
c) Rada parafialna - Zajmuje się papierniczymi sprawami Kościoła . Odpowiadają za korespondencje Kościoła .
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-14T11:36:25+01:00
1.Mała liczba księży i jeszcze mniejsza zakonników a przede wszystkim sióstr zakonnych powoduje, że świeccy mają tutaj dużo większa rolę do spełnienia. Katecheci i katechetki, lektorzy i lektorki, szafarze i szafarki Komunii Świętej, zbierający na tacę, członkowie rady parafialnej muszą wyręczać księdza tam gdzie to możliwe.

2.Szafarz Nadzwyczajny Komunii Świętej - osoba świecka, która uzyskała jednorazowe lub czasowe upoważnienie od właściwego sobie ordynariusza do udzielania Komunii Święte

3.Rada parafialna – organ prawny lub administracyjny w parafii wykonujący powierzone mu zadania.
1 5 1