PROSZĘ O ROZWIĄZANIE TYCH 2 ZADAŃ
(rozwiązanie, odpowiedź i analiza!)

1.W sklepie mięsnym Krasnal ceny ustalone są tak, że no oddzieleniu schaby od kości właściciel nic nie zarabia i nic nie traci. Ile przeciętnie ważą kości, a ile mięso w 1 kg schaby z kością??
cennik:
-1kg schabu z kością-13 zł
-1kg schabu bez kości-16zł
-1kg kości bez schabu-4zł



2.Pewien chłopiec, zapytany o swój wiek, odpowiedział:
-Dwadzieścia lat temu moja babcia była dwa razy starsza od mojej mamy. Dziś moja babcia ma dwa razy tyle lat, ile miała moja mama w dniu, gdy ja się urodziłem.

Ile lat ma ten mądrala??

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T13:46:01+01:00
Zadanie 1
x - masa kości w kilogramie schabu z kościami
1 kg - x - masa schabu w kilogramie schabu z kościami

13 zł = x * 4 zł/kg + (1 kg - x) * 16 zł/kg
13 zł = x * 4 zł/kg + 1 kg * 16 zł/kg - x * 16 zł/kg
x * 12 zł/kg = 3 zł
x = 3/12 kg

x = 0,25 kg
1 kg - x = 0,75 kg

zadanie 2
m - wiek mamy
b - wiek babci
x - wiek chłopca

(b - 20) = 2(m - 20)
b = 2*(m - x)

(b - 20) = 2(m - 20)
b = 2m - 20
b = 2(m - 10)

x = 10
jak masz pytania to pisz na pw


1 5 1
2010-03-14T14:43:47+01:00
13zł=xX(razy)4 zł/kg+(1kg-x)X(razy)16 zł/kg
13 zł=xX(razy)4 zł/kg+1kgX(razy)6 zł/kg-xX(razy)16 zł/kg
xX(razy)12 zł/kg=3 zł
x=3/12 kg
x=0.25 kg
Odp.1kg-x=0.75kg
*Nie najedzą się xD*
2)
b-20=2 m - 20
b=2X(razy)(m - x)
b-20=2(m - 20)
b=2m-20
b=2(m-10)
odp.10