Zad. 1
Lekcje w naszej szkole zaczynają się o godzinie 8.00 , a kończą o godzinie 18.05 . Lekcja trwa 45 minut . Dwie przerwy obiadowe mają po 15 minut , a pozostałe po 10 minut .
a. Ile lekcji dziennie odbywa się w naszej szkole ?
b.Ile razy w naszej szkole zadzwoni dzwonek każdego dnia ? Pamiętaj , że dzwonek rozpoczyna i kończy lekcje !!
Zapisz wszystkie obliczenia !


Prosze o szybkie rozwiązanie !! i wszystkie obliczenia wyniki i tp.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T11:23:46+01:00
A. można rozpisać sobie lekcje.
1.8.00-8.45
2.8.55-9.40
3.9.50-10.35
4.10.50.-11.35
5.11.50-12.35
6.12.45-13.30
7.13.40-14.25
8.14.35-15.20
9.15.30-16.15
10.16.25-17.10
11.17.20-18.05
W szkole odbywa się 11 lekcji dziennie. (15 minutowe przerwy można dać między, którymi lekcjami się chce. :) )
b. jeżeli lekcje rozpoczynają i kończą się dzwonkiem to wystarczy pomnożyć 11 lekcji razy 2 dzwonki i wychodzi , że w szkole dzwonek słyszymy 22 razy.
2 5 2
2010-03-14T11:38:47+01:00
A.w szkole odbywa się dziennie 11 lekcji czyli musisz zacząć liczenie od godziny 8,00 i dodawać 45minut potem 10 i 2 razy po 15 .
b. dzwonek zadzwoni 22 razy
a.8,00+45=8,45+10=8,55+45=9,40+15=9,55+45=10,40+15=10,55+45+11,40+10=11,50+45=12,35+10=12,45+45=13,30+10=13,40+45=14,25+10=14,35+45=15,20+10=15,30+45=16,15+10=16,25+45=17,10+10=17,20+45=18,05