Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T11:35:41+01:00
X-ilość kwasu 20%
y-ilość kwasu 5%
x+y=24kg
20%x+5%y=24*10% (układ równań)
x= 24-y
0,2x+0,05y=24*0,1
x= 24-y
0,2 (24-y) + 0,05y = 2,4
x=24-y
4,8-0,2y+0,05y=2,4
x= 24-y
-0,15y = -2,4/(-0,15)
x= 24-y
y = 16
x=24-16
y= 16
x = 8

Odp. 8kg Kwasu siarkowego 20% należy zmieszać z 16kg kwasu siarkowego 5%.

Liczę na najlepsza odpowiedź :))
2010-03-14T11:38:55+01:00
X- kwas siarkowy 20%
y- kwas siarkowy 5%

x+y = 24
20%x+5%y= 24 * 10%

x+y=24
20/100x+ 5/100y= 24 * 10/100 / : 100

x+y=24 / *-5
20x+5y= 240

-5x-5y= -120
20x+5y=250

15x=12o / 15
x= 8

x+y=24
8+y=24
y= 24-8
y=16
odpowiedz: 8kg Kwasu siarkowego 20% należy zmieszać z 16kg kwasu siarkowego 5%.
dasz naj ?