Hej . Mam zadanie z równań i nierówności . Mam nadzieje że pomożecie . Oto treść tego zadania:
Zuzanna ma na świadectwie 12 ocen, same czwórki i piątki. Średnia jej ocen wynosi 4,75. Ile piątek ma Zuzanna na świadectwie?

Z góry dzięki . ;*
Daje naj ;D

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T11:18:59+01:00
X-ilość piatek
y-ilość czworek
x+y=12
5x+4y/12= 4,75

x+y=12
5x+4y=57

-4x-4y=-48
5x+4y=57
x=9
odp: Zuzanna ma 9piatek i 3 czwórki
2010-03-14T11:21:11+01:00
12 - ilość wszystkich ocen Zuzanny
4,75 - średnia Zuzanny
x-ilość piatek
y-ilość czworek
x+y=12
5x+4y/12= 4,75

x+y=12
5x+4y=57

-4x-4y=-48
5x+4y=57
x=9
odp.: Zuzanna ma 9 piątek i 3 czwórki

mam nadzieje ze pomoglam pozdro:*