Odpowiedzi

2010-03-14T11:20:35+01:00
Porosty mogą rosnąc na terenach na których nie rosną żadne inne rośliny np na skałach. Wydzielają one kwas porostowy który "rozpuszcza" skałę. Potem w otwory wnikaja strzępki grzyba i rozszadzają skałę na której rośnie porost. Potem następują procesy glebotwórcze pojawia się gleba na której mogą rosnąc rośliny.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T11:21:50+01:00
Porosty nazywamy organizmami pionierskimi ponieważ jako pierwsze zasiedlają one nowe tereny ponieważ są dobrze przystosowana. Porost składa się z grzyba i glonu . Grzyba daje wodę i sole mineralne a glon daje pokarm. Taki rodzaj oddziaływania nazywamy symbiozą. Dlatego porosty nazywamy organizmami pionierskimi.
4 3 4