Klasa 1 Gimnazjum "matematyka wokół nas"

zad.9.str.136
Jaką długość ma bok kwadratu o polu równym:
a)36 cm²
b)81 dm²
c)49/121 cm²
d)5 19/25 m²
e)0,16 cm ²
f)1,44 m²


zad.11str91(zbiór

Oblicz obwód kwadratu, którego pole jest dziewięciokrotnie większe od pola kwadratu o boku długości 8cm

3

Odpowiedzi

2010-03-14T11:31:40+01:00
A) 6cm 36:6=6
b) 9 dm 81:9=9
c)7/11 cm 49
d) 2 i 2/5 m
e)0,08 cm
f) 1,2m
z obliczeniami?
5 4 5
2010-03-14T11:32:12+01:00
Zad 9
a) 6cm
b)9dm
c) 7
e)0.4 cm
f)1,2m

zad11

8*4=32
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T11:35:43+01:00
Jaką długość ma bok kwadratu o polu równym:
a)36 cm²
P=a²=36 cm²
a=6 cm
b)81 dm²
P=a²=81 dm²
a=9 dm
c)49/121 cm²
P=a²=49/121 cm²
a=7/11 cm
d)5 19/25 m²
P=a²=5 19/25 m²=144/25 m²
a=12/5 m=2 ⅖ m
e)0,16 cm ²
P=a²=0,16 cm ²=16/100 cm²
a=4/10 cm= ⅖ cm
f)1,44 m²
P=a²=1,44 m²=144/100 m²
a=12/10 m²=1 ⅕ m²

Oblicz obwód kwadratu, którego pole jest dziewięciokrotnie większe od pola kwadratu o boku długości 8cm
Pole kwadratu o boku 8 cm
P= a²=8²=64
P większego kwadratu=10*64=640
a²=640
a=25√15
Ob= 4*25√15=100√15
7 4 7