Mięsnie szkieletowe zbudowane sa z tkanki miesniowej :
A. łącznej
B. gładkiej
C. poprzecznie prazkowanej
D. włuknistej

Dlaczego pokarmy pochodzenia zwierzecego zaliczamy do pełnowartosciowych?
Dlaczego pokarmy pochodzenia roslinnego zaliczamy do niepelnowartosciowych?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T11:33:47+01:00
1 c
2 pełno wartościowe są tylko produkty zwierzęce bo zawierają białka których nie produkują rośliny.
rośliny wytwarzaja małe ilości białek
2010-03-14T11:37:09+01:00
ODP: C

1. zawierają wszystkie aminokwasy egzogenne
2.jest zbyt mało lub w ogóle brak pewnych aminokwasów egzogennych
2010-03-14T12:13:56+01:00
Odp.c
ponieważ zawierają wszystkie aminokwasy wartości odrzywcze potrzebne do sprawnie funkcjonowania naszego organizmu.
poniewarz nie posiadają wszystkich aminokwasów