1.Odmień przez osoby i liczby w czasie teraźniejszym i w trybie rozkazującym czasowniki "liczyć" i "pisać".
2.Utwórz i zapisz formy 2.os l.poj i l.mn trybu rozkazującego czasowniki być,wezwać,pociągnąc,dźwignąć.

Proszę o szybką odpowiedź ;)

2

Odpowiedzi

2010-03-14T11:35:24+01:00
Lp
1. - , -
2. pisz, licz
3.- , -
lmn
1.- , -
2.piszcie, liczcie
3.- , -

lp
masz być, jesteś wezwany, masz pociągnąć, masz dźwignąć
lmn
macie być, jesteście wezwani, macie pociągnąć, macie dźwignąć
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T11:36:39+01:00
Czas teraźniejszy
l.poj
1os. ja liczę, piszę
2os. ty liczysz, piszesz
3os. on/ona/ono liczy, pisze
l.mn
1os. my liczymy, piszemy
2os. wy liczycie, piszecie
3os. oni/one liczą, piszą

tryb rozkazujący
l.poj
1os. ja -
2os. ty licz!, pisz!
3os. on/ona/ono niech liczy!, niech pisze!
l.mn
1os. my liczmy!, piszmy!
2os. wy liczcie!, piszcie!
3os. oni/one niech liczą!, niech piszą!


2.
l.poj 2os. ty - bądź!, wezwij!, pociągnij!,dźwignij!
l.mn 2 os. wy - bądźcie!, wezwijcie!, pociągnijcie!, dźwignijcie!
3 3 3