Odpowiedzi

2010-03-14T11:41:07+01:00
2Fe + 3Cl2 ---> 2FeCl3
xg ------------ 65g
112g ---------- 325g

x= 22,4 g Fe
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T11:45:58+01:00
2 Fe + 3 Cl2 --------> 2 FeCl3

__112u___ otrzymujemy __325u_____
x otrzymujemy 65 g

2mFe=2*56u=112u
2mFeCl3=2*mFe+6*mCl=2*56u+6*35,5=112u+213u=325u

112u/x=325u/65g

112*65g=325x
7280g=325x |:325
x=22,4 g

Odp.: W tej reakcji zużyto 22,4g żelaza.
4 3 4