Kasia podjęła pracę w firmie kolportującej prasę. Zgodnie z umową otrzymywała 30 zł za każdy przepracowany dzień oraz 10 groszy za każdy egzemplarz sprzedanego czasopisma. W ciągu pierwszych dwudziestu dni pracy udało się sprzedać 8346 egzemplarzy gazet.
a) Oblicz kwotę, którą Kasia zarobiła w tym czasie.
b) Wycieczka, na którą chce pojechać Kasia, kosztuje 1800zł. Ile gazet musiałaby sprzedać Kasia w ciągu miesiąca, który liczy 22 dni robocze, aby na nią zarobić?

2

Odpowiedzi

2009-10-25T10:50:21+01:00
A) 30zł * 20 + 0,1 zł* 8346= 60zł+ 834,6zł=894,6zł- tyle zarobiła
b)x- ilośc gazet
22 * 30 + 0,1 * x = 1800
66 + 0,1x = 1800
0,1x= 1800 - 66
0,1x= 1734 / : 0,1
x= 17340 - ttyle gazet musi sprzedać
3 1 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-25T10:54:10+01:00
A) 20 dni * 30 zł = 600zł

8346 * 10 gr. = 83460 gr. = 834,6 zł

600zł + 834,6 zł = 1434,6 zł

Odp. W tym czasie Kasia zarobiła 1434,6zł

b) 22 * 30 zł = 660zł

1800zł - 660zł = 1140 zł = 114000gr.

114000gr : 10 gr. = 11400 egzemplarzy

Pdp.Aby pojechać na tą wycieczkę Kasia musiałaby sprzedać 11400 egzemplarzy czasopisma
4 4 4