A) Jeśli wybraną liczbe pomnoże przez 3,
to otrzymam liczbę o 24 większą od wybranej.
Jaka to liczba?


b)Jeśli pewną liczbę pomnożę przez 4 i następnie dodam 6, to otrzymam tyle samo, co po dodaniu do tej liczby 30.Jaka to liczba?


UZASADNIJ WSZYSZTKIE ODPOWIEDZI
CZYLI NAPISZ JAK TO OBLICZYŁEŚ

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T11:49:16+01:00
A)
x - dana liczba
x×3=x+24
3x-x=24
2x=24/:2
x=12

b)
x - dana liczba
x×4+6=x+30
4x-x=30-6
3x=24/:3
x=8

pozdrawiam:*
17 4 17
Thx
th 1234567890
dzięki
._. Nic nie kumam ale.... THX DZIĘKOWAĆ xD
THX
2010-03-14T12:47:28+01:00
A)
Ta liczba to 12 bo:
y - dana liczba
y×3=x+24
3y-y=24
2y=24/:2
y=12

b)
Ta liczba to 8 bo:
y - dana liczba
y×4+6=y+30
4y-y=30-6
3x=24/:3
y=8
11 3 11