Mam na jutro piszcie odp. ;)
zad1
Zapisz równanie do zadania: Iwona wypożyczyła z biblioteki x książek, Ewa dwa razy więcej niż Iwona, a Agnieszka o 5 książek więcej niż Iwona. Dziewczynki wypożyczyły razem 17 książek. Ile książek wypożyczyła Iwona?

3

Odpowiedzi

2010-03-14T11:52:52+01:00
Iwona - x
ewa - 2x
agnieszka- x+5

2x+x+x+5=17
4x=17-5
4x=12/:4
x=3

Odp. Iwona wypożyczyła 3 książki, ewa 6 , a agnieszka 8.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T11:55:19+01:00
X- ksiązki jakie wypozyczyła Iwona
2x- książki jakie wypozyczyła Ewa
x+5 -książki jakie wypozyczyła Agnieszka
x+2x+x+5=17
4x=12
x=3
Iwona wypożyczyła 3 książki, Ewa 6 a Agnieszka 8
2010-03-14T12:00:20+01:00
2y+2x=5
{y+x=17/*(-2)
2y+2x=5
-2y+(-2x)=-34
-4x=-39/:(-4)
x=-9,75