Mam na jutro piszcie odp. ;)
zad1
Zapisz równanie do zadania: Iwona wypożyczyła z biblioteki x książek, Ewa dwa razy więcej niż Iwona, a Agnieszka o 5 książek więcej niż Iwona. Dziewczynki wypożyczyły razem 17 książek. Ile książek wypożyczyła Iwona?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T11:53:35+01:00
X- książki iwony
2x- książki ewy
x +5- książki agnieszki
x+ 2x+ x +5 = 17

rozwiązanie:
x+ 2x+ x +5 = 17
4x=17 - 5
4x= 12
x = 3 - książki iwony
2 * 3 = 6 - książki ewy
3 + 5 = 8 - ksiązki agnieszki
4 5 4
2010-03-14T11:54:53+01:00
X-książki Iwony
2x-książki Ewy
x+5-książki Agnieszki


x+2x+x+5=17
4x+5=17
4x=17-5
4x=12/4
x=3
Odp.Iwona wypożyczyła 3 książki.

1 5 1