Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T11:59:08+01:00
1. Rozwiąż nierówności:
a) -5x + 4 > -3x - 10
-5x+3x>-10-4
-2x>-14 /:(-2)
x<7
b) 5 - 3(x - 6) ≥ 2 + 5x
5-3x+18≥2+5x
-3x-5x≥2-5-18
-8x≥-21 /:(-8)
x≤21/8
x≤2 5/8
1 5 1
2010-03-14T11:59:30+01:00
A) -5x + 4 > -3x - 10
-5x+3x>-10-4
-2x>-14 :/-2
x<7

b)5 - 3(x - 6) ≥ 2 + 5x
5-3x+18≥ 2 + 5x
-3x-5x≥2-5-18
-8x≥-3-18
-8x≥-21 :/8
-x≥-21/8 */-1
x jest mniejsze lub równe 21/8
1 5 1
2010-03-14T12:05:08+01:00
A) - 5x + 4 > - 3x - 10
- 5x + 3x > - 10 - 4
-2x > -14 / : ( -2)
x < 7

b) 5 - 3 ( x - 6) >_ 2 + 5x
5 - ( 3x - 18) >_ 2 + 5x
5 - 3x + 18 >_ 2 + 5x
-3x - 5x >_ 2 - 5 - 18
- 8x >_ - 21 / : (-8)
x _< 2 i 5/8