Odpowiedzi

2010-03-14T11:59:09+01:00
1)
pole trójkąta = 1/2*a*h
a=10
czyli h=6

spr. pole= 1/2*10*6=5*6=30 cm2

obw= 10+2*6=22cm


2)pole prostokąta =a*b
pole= 1/2*przekątne
pole=200cm2
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T12:04:42+01:00
Pierwsze
P=30
a=10
P=a*h/2
30=10*h/2
30=5*h
h=30/5
h=6cm
i teraz liczymy kolejny odcinek trójkąta z pitagorasa
h kwadrat + 1/2a kwadrat =c kwadrat
i podstawiamy
6*6 + 5*5=c kwadrat
36 + 25= c kwadrat
c=pierwiastek z 61
i teraz obwód 2*pierwiastek z61 + a= 2pierwiastki z 61 + 10
4 4 4
2010-03-14T12:07:12+01:00
P=a*h*1/2
30=10*h*1/2
30=5h
h=6cm

ramię =2*1/2 podstawy
ram.=5cm

Obw.: 20cm
:)

2.
a=12cm
przek.=20cm
b=20/2
b=10

Odp.: Pole wynosi 120cm(2)


3 2 3