Siedziały wróble na strachu na wróble.Początkowo na lewym ramieniu siedziało dwa razy więcej wróbli niż na prawym. Potem cztery wróble przeniosły się z lewego ramienia na prawe i wówczas po obu stronach było tyle samo wróbli. Ile wróbli siedziało na strachu na wróble?


Proszę o szybką odpowiedź , !!! ważne .!! ; *

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T12:05:10+01:00
X=ilośc wróbli na lewym ramieniu
y=ilość wróbli na prawy,m

x=2y
x-4=y+4

2y-4=y+4
2y-y=4+4
y=8

x=2 razy 8=16
8+16=24
odp. siedziały sobie 24 wróble

Liczę na najlepsza odpowiedź :))
1 5 1
2010-03-14T12:07:12+01:00
X- lewe ramie
y- prawe ramie

x=2y
x-4=y+4

x=2y
2y-y=16

x=2y
y=16

x=2*16=32
y=16

odp.siedzialo 48 wróbli
1 5 1
2010-03-14T12:10:29+01:00
X - wróble na lewym ramieniu
y - wróble na prawym ramieniu

x=2y
x-4=y+4 |+4

x=2y
2y=y+8 |-y

x=2y
y=8

y=8
x=2*8

y=8
x=16

wróbli razem: 8+16=24
1 5 1