Odpowiedzi

2010-03-14T12:12:44+01:00
Moim zdaniem przebaczenie jest bardziej potrzebne winowajcy, ale tylko w tym przypadku kiedy żałóje swojego czynu. Uważam tak ponieważ winowajcie dręczą wyżuty sumienia,a żeby uspokoić swą dusze musi usłyszeć zwrot wybaczam. Kiedy się tak niedzieje na jego duszy ciąy pietno kainowe. Winowajca któremu jest wybaczone ma świadomość by więcej nie popełniać tak złego czynu i być wdzieczny za przebaczenie. To potstawa iście Chrześcijąnska.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T12:15:50+01:00
Przebaczenie jest potrzebne zarówno pokrzywdzonemu jak i winowajcy zaistniałej sytuacji, aczkolwiek, aby sprawa nabrała pomyślnego zakończenia, najważniejsze jest, aby to winowajca wyciągnął dłoń, przyznał się do czynu i aby rozwinął się proces przebaczenia. Przebaczenie bowiem otwiera drogę do Zbawienia. Jezus uczył, abyśmy sobie przebaczali, dlatego osoba skrzywdzona powinna nawet w sprawie wysokiej wagi przebaczyć. Przykładem pięknego wybaczenia jest proces, który odbył się pomiędzy Janem Pawłem II, a usiłującym Go zabić Ali Agcą. Papież był wspaniałym człowiek, i potrafił wybaczyć osobie, dzięki której mógł zakończyć swoje życie na Ziemi. Nie wiemy co prawda jak do końca było z intencjami Ali Agcy i czy naprawdę żałował swojego czynu, najważniejszy jest fakt, że papież potrafił wybaczyć. Więc i my powinniśmy brać z niego przykład i wybaczać innym, i nawet nie czekać, aż przyjdzie ktoś do nas z przeprosinami, lecz sami powinnismy przyspieszyc ten jakże wspanialy proces, aby meidzy nami panowala zgoda, bez wzgledu na winowajcę.