Grupa kilkudziesięciu żołnierzy przygotowuje się do parady wojskowej.Liczba jest ich tak dobrana,aby mogli maszerować w rownych szeregach trójkami,czwórkami lub piątkami.Ilu jest tych żołnierzy? ( ZADANIE Z 5 KL. DZIAŁ WIELOKROTNOŚCI)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-25T11:13:58+01:00
Należy znaleźć NWW(3,4,5) Ponieważ liczby 3,4,5 są względnie pierwsze (tj. nie mają innych wspólnych dzielników poza 1) ich NWW=ich iloczynowi
=3*4*5=60
odp. Żołnierzy jest 60
1 4 1
2009-10-25T11:16:06+01:00