Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T12:40:03+01:00
Utwór "Mały książę" można uznać za basń gdyż występują tam elementy fantastyczne czyli: postacie ja np. Mały książe, miejsca: jak no. planety. Uosobienia: Róża mói ludzkim głosem, lis także. Występuje jeszcze taki elemant jak..tabletki zaspokajające pragnienie. Jest tuu szczęśliwe zakąńczenie gdyż kończy się zgodnie z oczekiwaniami chłopca. Ten utwór można uznać za baśń dzięki temu iż jest tam zawarty motyw wędrówki.
8 3 8
  • Użytkownik Zadane
2010-03-14T12:45:32+01:00
Maly ksiaze to filozoficzna basn poetycka?:
"Mały Książę" to baśń poetycka. Tradycyjny bohater baśniowy jest tu ukazany w innym oświetleniu, utwór jest napisany pięknym, poetyckim językiem i ma charakter moralistyczny. Prawdy moralne zostały wyrażone poprzez przypowieści.Utwór jest podzielony na rozdziały rytmizujące tekst (tekst jest połączony z rysunkami). "Mały Książę" to ucieczka o trudnej współczesności w krainę prostych prawd moralnych.Narrator jest lotnikiem, miał wypadek na Saharze, naprawia swój samolot. Lubi dzieci, rysuje proste schematyczne rysunki, a ponieważ ma świeżą, dziecięcą wyobraźnię, poznał Małego Księcia i został jego przyjacielem.
6 3 6