Krzyś rozbił skarbonkę i policzył, że było w niej 32 zł w monetach o nominałach 2 zł, 1 zł, 50 gr, i 20 gr. Dwuzłotówek było 2 razy mniej niż złotówek, a pięćdziesięciogroszówekbyło 2 rzy więcej niż złotówek. Dwudziestogroszówek było 10. Ile było monet w skarbonce.??

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T12:45:44+01:00
2x - złotowki
x - dwuzłotowki
4x - pięćdziesięciogroszówki
10 - dwudziesięciogroszówki

32 zł = 3200 gr.
1 zł= 100 gr. 2 zł = 200 gr.
3200 = 2x * 100 + x * 200 + 4x * 50 + 10 * 20 3200 - 200 + 600x 3000 + 600x / :600 5 = x złotówek jest 10 dwuzłotówek jest 5 pięćdziesięciogroszówek jest 20 dwudziestogroszówek jest 10 10+5+20+10 = 45

Odp.W skarbonce było 45 monet.

pozdrawiam
mam nadzieję że w miarę jasno to napisałam ;**
1 5 1
2010-03-14T13:00:22+01:00
20gr = 10
1 zł = x
50 gr = 2x
2 zł= 1/2 x

10 * 0,20 gr = 2 zł
32 zł - 2 zł = 30 zł

x + ( 2x * 0,50) + ( 1/2 x * 2) = 30
x + x + x = 30
3x = 30 /: 3
x = 10

20gr było 10,1zł było 10, 50 gr było 20 a 2 zł było 5
10 + 10 + 20 + 5 = 45 monet
Odp: W skarbonce było 45 monet.
1 5 1
2010-03-14T13:01:19+01:00
A-liczba monet o nominale 2zł
2a-liczba monte o nominale 1zł
4a- liczba monet o nominale 0,5zł
10- liczba monet o nominale 0,2zł

2a+2a+0,5*4a+0,2*10=32
6a+2=32
6a=30//6
a=5-liczba monet o nominale 2zł
2a=10-liczba monet o nominale 1zł
4a=20-liczba monet o nominale 0,5zł

10+10+5+20=45

W skarbonce było 45 monet

Proszę o naj :)


2 5 2