Pomóżcie mi w zadaniu !!!!
I to szybko !!
Mam zadane trzy pytania z historii .

1)Wyjaśnij jakie były przyczyny wynalezienia pisma .
2)Odpowiedz , któremu z ludów starożytnych Bliskiego Wschodu zawdzięczamy alfabet .
3)Wymień rodzaje pisma stosowane w starożytnej Mezopotamii .
Szybko potrzebuje odpowiedz !!
Z góry dzieki .

2

Odpowiedzi

2009-10-25T11:41:38+01:00
Ok to no 1-
a)pierwsze pismo to pismo w grotach i jaskiniach
b)drugie to piktogramy i hieroglify
c)pozniej pismo klinowe i demotyczne
d)pozniej alfabet który dzieli się na alfabet w języku greckim i łacińskim

2-
alfabet zawdzięczamy Felicjanom

3- nie jestem pewna xd
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-25T11:41:40+01:00
1. -aby porozumiec sie z ludzmi
- aby kupcy nie pogubili sięw swoich rachunkach
- znaczenie magiczne
Przyczyną powstania pisma było upraszczanie przekazywanych informacji
. Wymyślono że będzie zapisywać się je za pomocą obrazków. Każdy obrazek miał swoje znaczenie. Z czasem powstała odmiana pisma hieroglificznego - pismo demotyczne. Jest to pismo hieroglificzne ale uproszczone. Takiego pisma używano na co dzień. A prawdziwych hieroglifów używano np. do zapisywania informacji dla faraona. Z upływem wieków powstawały coraz to łatwiejsze pisma i alfabety. Potem: pismo sumeryjskie,pismo klinowe, alfabet fenicki, alfabet grecki i współczesny alfabet łaciński.
2. Egipcjanom
3. pismo klinowe
pismo Sumerowe