Odpowiedzi

2010-03-14T12:54:09+01:00
Utwór Moliera jest komedią, ponieważ występuje tam komizm sytuacyjny.
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T13:12:26+01:00
Obraz pt. "Skąpiec" namalował Tadeusz Makowiecki, ktory żył i tworzył w latach 1882- 1932. Obraz znajduje się w Muzemu Narodowym w Warszawie.
Na pierwszym planie widzimy postać, krora otoczona jest pieniędzmi. Z tytułu dzieła woskujemy, że jest to skąpiec.Postać Skąpca jest nienaturalna, głowa i ręce dominują nad pozostałymi częściami ciała. Na twarzy widzimy uśmiech. Na drugim planie znajduje się fragment budynku z oknem, w którym umieścił malarz twarze dwóch złodziejaszków. Jeden z nic wyciąga nienaturalnie duża dłoń po jedną ze skarpet. Na ich twarzach również widnieje uśmiech. Są zadowoleni ze swojego postępowania. W tle mało widoczny jest budynek, ale możemy dostrzec zarys okna z palącym światłem.
Na obrazie widoczny jest kontrast światła. Oświetlona jest twarz głównego bohatera oraz jednego ze złodziejaszeków . Dominują barwy ciemne, ale występują również elementy jasne.
Nastrój pogodny, radosny. Skapieć cieszy się, że ma pieniądze, a złodziejaszki, że za moment okradną pazernego Skąpca.
Obraz pochodzi z epoki zwanej 20leciem międzywojennym, styl kubizm.
Obraz Makowskiego nawiązuje do treści komedii Moliera






Utwór Moliera to komedia, ponieważ jest szczęśliwe zakończenie i występują trzy rodzaje komizmu

a)komizm sytuacyjny np. Harpagon ściska szkatułkę
b) komizm słowny np. rozmowa Harpagona z Jakubem
c)komizm postaci np.postać Harpagona


7 3 7