Oblicz obwód prostokąta o dłuższym boku równym 12 cm i kącie między przekątnymi 60 stopni
zad2
działka pana Jana jest kwadratem którego przekątna ma długość 5√2 m ile siatki tzreba na jej ogrodzenie
PROSZE ZASTOSOWAC TW.PITAGORASA

2

Odpowiedzi

2010-03-14T13:07:16+01:00
Zad.1

Jeżeli narysujemy przekątne to prostokąt dzieli się na 4 trójkąty. Wiedząc że mniejszy kąt to 60 stopni, to prostokąt daje nam 2 trójkąty równoboczne (trójkąt równoboczny ma wszystkie kąty 60 stopni) i 2 jakieś inne.
Wiedząc że to trójkąt równoboczny to bok tego trójkąta można obliczyć ze wzrou:
h = a*pierwiastek z 3 / 2

Gdzie:
h - wysokość
a - bok

Dane:
h: 6 (przekątne prostokątna przecinają się w połowie, jeżeli dłuższy bok wynosi 12 to 12/2 = 6)

No to liczymy :)

6 = a * pierwiastek z 3 / 2 // *2
6*2 = a * pierwiastek z 3
12 = a * pierwiastek z 3 // podzielić przez pierwiastek z 3
12/pierwiastek z 3 = a

Teraz usuwamy nie równość:
12/pierwiastek z 3 * pierwiastek z 3 / pierwiastek z 3 =
12*pierwiastek z 3 / 3 = 4*pierwiastek z 3

Rozwiązanie:
a = 4*pierwiastek z 3
b = 12
P= a*b
P= 12*4*pierwaitek z 3
P= 48*pierwiastek z 3 <----- zostaw to w takiej formie

a 2 nie umiem
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T13:39:54+01:00
1.
z - a^3/2 = 6 / *2
a^3 =12
12^3 -> z
w 1/2 z
1/2 * 12/^3
6^3 -> w
x = 2 * w
2 * 6^3
12/^3 -> x, czyli długośc drugiego boku
usuwanie pierwiastka
12/^3 *63 = 12\^3 *^3\^3
12^3\3 \2
4^3
Ob = 2x + 2u
Ob - 2* 4^3 + 12 *2
Ob = 8^3 + 24

2.
d = 5√2
d = a√2
a = 5m
Ob = 4a
Ob = 4*5 [m]
Ob = 20m