Przeczytaj oba wiersze. Który z nich jest wierszem stroficznym, a który ciągłym? Po czym to poznałeś? Pod spodem dopisz tytuły innych znanych ci utworów, które odznaczają się tymi samymi cechami.

Zachody słońca

Nad morzem,
pod wieczór,
słońce kąpie się w wodzie,
ale po kąpieli
na brzeg nie wychodzi.

Zanurzą się w tę głęboką wodę
po brodę...
po nos...
po czoło rozognione czerwienią,
nim na dno morza się stoczy,
gdzie ryby pląsają niemo
wytrzeszczają na słońce oczy.
Halina Szayerowa
........................................
........................................
........................................

Cisza

Z nocnego nieba pełnej czary
Kapią gwiazd krople; w drzew konary
Wplątane nieruchomo wiszą.
Ziemia milczeniem jest i ciszą.

Wiatr muska trawy lśniące rosą
Tak lekko, jakby stąpał boso,
Aby nie budzić szmerem ludzi
Śpiących po pracy, która trudzi.
Leopold Staff
........................................
........................................
........................................

2

Odpowiedzi

2010-03-14T13:14:46+01:00
Cisza jest wierszem stroficznym
poznałam to po tym iż strofa to zwrotki a ten wiersz ma podział na zwrotki

a więc ten zachody jest ciągłym
32 3 32
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T13:16:11+01:00
Wierszem ciągłym jest ten drugi wiersz poniweasz wersy sa jeden pod drugim nie ma tak znacznego podzialu na zwrotki jak w tym pierwszym dla tego tez pierwszy wiersz jset wierszem stroficznym a przyklady to już sama musisz znalezc w wierszu stroficznym wersy sa roznej dlugosci i o roznej liczbie sylab w kazdym wersie natomiast wiersz ciagly rowniez sie roznia wersy od siebie ale nie tak bardzo chodzi tutaj o budowe wiersza :)
80 3 80