Zad.1
Znajdź:
a) liczbę o 10% mniejszą oraz liczbę o 10% większą od liczby 70
b) liczbę o 30% mniejszą oraz liczbę o 30% większą od liczby 150
c) liczbę o 4% mniejszą oraz liczbę o 4% większą od liczby 800

zad.2
pan artur zarabia 1500zł miesięcznie, a pan piotr 2500zł. od tych zarobków muszą zapłacić 19% podatku. który z tych panów płaci większy podatek? o ile większy?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T13:16:38+01:00
A) 10%=0,1
70*0,1=7
70+7=77
70-7=63

b)30%=0,3
150*0,3=45
150+45=195
150-45=105

c)4%=0,04
800*0,04=32
800-32=768
800+32=832

2.
19%=0,19
1500*0,19=285
2500*0,19=475
475-285=190
PanPiotr zapłaci większy podatek o 190zl.

2010-03-14T13:50:27+01:00
Zad. 1
a) 63 i 77
b)105 i 195
c)768 i 832
Zad.2
1500zł * 19% = 285zł 475zł-285zł=190zł 1500zł-285zł=1215zł
2500zł * 19% = 475zł 2500zł-475zł=2025zł
Odp.:Większy podatek płaci pan piotr. O 190zł.