1. Uszereguj punkty położone w podanych niżej szerokościach geograficznych w kolejności do najniższej średniej rocznej temperatury powietrza:
A - 75 stopni N
B - 12 stopni S
C - 83 stopnie S
D - 52 stopnie N

2. Oblicz, o ile stopni temperatura powietrza na szczycie Śnieżki (1603m n.p.m) jest niższa niż w Elblągu (5m n.p.m). Podaj obliczenia.

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-14T13:20:12+01:00
Zad1
A - 75 stopni N
C - 83 stopnie S
D - 52 stopnie N
B - 12 stopni S


zad 2
to zależy jaka jest temperatura na szczycie czym wyżej tym chłodniej co 100m powietrze jest chłodniejsze o 0,6 stopnia Celsjusza nie ma danych więc musisz sobie obliczyć
2010-03-14T13:23:09+01:00

2. 100m do góry temp. spada o 0,6 stopni C
1603m n.p.m - 5m n.p.m =1598 m n.p.m
1598÷100=15,98
15,98×0,6≈9,6
różnica temp. wynosi koło 9,5 stopni C
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T13:45:33+01:00
Zad. 1
A - 75 stopni N
C - 83 stopnie S (na Antarktydzie są temp. wiele niższe)
D - 52 stopnie N
B - 12 stopni S

zad. 2
1603 - 5 = 1598
1598 x 0,6° / 100m ≈ 9,6°C (to tylko różnica temp. - na szczycie Śnieżki będzie 9,6°C MNIEJ, bo nie znamy temp. w Elblągu)