Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T13:27:49+01:00
Z pierwszej zasady dynamiki wynika że jęsli chcemy pchać wózek jednostajnym ruchem działające siły się równoważą. W tym przypadku te siły wynoszą 10N.
TEraz obliczmy przyspieszenie wózka bez oporów.
a=F/m
przyspieszenie - a - 0,5m/s²
siła - F -?
masa - m - 20kg
F=a*m
F=20kg*0,5m/s²=10N

Opory: 10N
Siła: 10N(ta na przyspieszenie)
10N+10N=20N

Pozdrawiam.
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-03-14T13:37:35+01:00
Dane:
m=20kg
F₁=10N
a=5m/s²
szukane:
F₂

Rozw:
F=Fw+Ft(siła wypadkowa + siła tarcia)
F=a*m+Ft
F=0.5*20+10
F=20N

Siły się równoważą
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-03-14T13:58:59+01:00
Dane:
m=20kg
F₁=10N
a=5m/s²
szukane:
F₂

Rozw:
F=Fw+Ft
F=a*m+Ft
F=0.5*20+10
F=20N
1 5 1