1.Oblicz 20 % liczby 400.
2.15 % pewnej liczby wynosi 60,oblicz jaka to liczba.
3.jaki procent liczby 80 stanowi liczba 20.
4. 1cm sześcienny zamień na mm sześcienny.
5.2 mm kwadratowe zamień na cm kwadratowe
6.Zapisz liczbę odwrotną do liczby x
7.zapisz liczbę przeciwna do liczby x
8.Znajdź największy wspólny dzielnik liczb:15,30,45
9.znajdź najmniejszą wspólną wielokrotność liczb: 20,30,50
10.Rozwiąż nierówność i określ jakie liczby naturalne spełniają jego warunki 3x+5>x-4

2

Odpowiedzi

2010-03-14T13:25:56+01:00
1. 80
2. 400
3. 25%
4. 1000000cm3
5. 0.02cm2
6. 1/2x
7. -x
8. 15
9. 150
10. nie miałam tego jeszcze;(

Zyczę powodzenia
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T13:31:52+01:00
Zad.1
20% * 400= 20/100 * 400=80
zad.2
15% -60
100%-x
x=100%*60/15%=400
zad.3
20/80 * 100%= 25%
zad.4
1cm3= 1* 10mm* 10 mm*10mm=1000mm3
zad.5
2mm2=2*0,1cm*0,1 cm=0,02 cm2
zad.6
1/x
zad.7
-x
zad.8
15 największy dzielnik
zad.10
3x+5>x-4/+4
3x+9>x/-3x
9>-2x/:(-2)
-4 1/2>x