1. W ZAKŁADZIE SZKLARSKIM WYCIĘTO Z TAFLI LUSTRZANEJ DWA LUSTERKA. JEDNO W KSZTAŁCIE TRÓJKĄTA O PODSTAIE 2,5DM I WYSKOŚCI 2,5DM. DRUGIE W KSZTAŁCIE ROMBU O PRZEKĄTNYCH 3DM I 2,5DM. CENA LUSTERKA ZALEŻY OD WIELKOŚCI JEGO POWIERZCHNI. KTÓRE LUSTERKO JEST DROŻSZE?

2. PRZEBYWAJĄCE NA OBOZIE WĘDROWNYCM HARCERZE PRZEMASZEROWALI JUZ 8/13 CAŁEJ TRASY. A POZOSTAŁO IM JESZCZE DO PRZEBYCIA 60KM. JAK DŁUGĄ TRASĘ MIELI DO POKONANIA?

3. ILE LITRÓW WODY MOŻNA WLAC DO PROSTOPADŁOŚCIANNEGO NACZYNIA O WYMIARACH 20CM X 1,5DM X 30CM?


4. JEDEN NALEŚNIK SMAŻY SIĘ 1,5MIN. ILE CZASU POTRZEBA DO USMAŻENIE 12 NALEŚNIKÓW.

5. WYCIECZKA SZKOLNA ZACZĘŁA SIĘ O GODZINIE 9:15 A ZAKOŃCZYŁA SIĘ O GODZINIE 13:30. JAK DŁUGO TRWAŁA TA WYCIECZKA?

6. W JAKIEJ SKALI WYKONANO MAPKĘ POLSKI JEŻELI Z ZIELONEJ GÓRY DO WARSZAWY JEST 400KM A NA MAPCE SĄ 4CM.

Proszę do wszystkich zadań obloczenia :(( POMOCY :(

2

Odpowiedzi

2010-03-14T14:07:19+01:00
Z1.
wzory:
pole trójkąta 1/2 a×h
pole rąbu 1/2 d1×d2

pole lusterka trójkąta 25cm × 12.5cm
pole lusterka rąbu 25cm×30cm

Odp: Droższe jest lusterko rąb
Z2.
13/13-8/13=5/13
5/13=60
1/13=12
12×13=156
Odp:Cała trasa ma 156 km

Z3.
20×30×15=900cm³= 0.9 l

Z4
12×1.5=18
Odp.: Potrzeba 18 minut

Z5
9:15-13:30
Odp.: Wycieczka trwała 4 godz 15 min

Z6
Odp.: Mapa została wykonana w skali 1:10000000



2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T14:11:55+01:00
Zad1.
2,5 dm* 2,5 dm= 6,25 dm²- powierzchnia trojkątnego lusterka
3dm* 2,5 dm: 2= 3,75 dm²- pole powierzchni drugiego lusterka
odp: droższe bedzie trojkątne lusterko

zad.2
1- 8/13= 5/13
5/13=60 km
13:5= 2,6
60 km* 2,6= 156 km- cała trasa

zad.3
v= 2 dm *1,5 dm* 3 dm= 9 dm³
1 litr=1 dm³
9dm³= 9 litrów

zad.4
12*1,5= 18 minut

zad.5
13:30-9:15= 4h 15 min

zad.6
400 km= 4 0000000cm
4 0000000cm :4= 10000000
skala:
1:10000000
4 5 4