A) w klasie jest 26 uczniów. chlopcow jest o 4 wiecej niz dziewczat. ilu jest chlopcow w tej klasie?
b) średnia waga chłpoców wynosi 45 kg, a srednia waga dziewczat 48. ile lacznie waza uczniowie tej klasy?
c) jaka jest srednia waga ucznia tej klasy?

3

Odpowiedzi

2010-03-14T13:26:46+01:00
A) w klasie jest 26 uczniów. chlopcow jest o 4 wiecej niz dziewczat. ilu jest chlopcow w tej klasie?

DZIEWCZYNY = X
CHŁOPAKI = X+4

X+X+4 = 26
2x+4 = 26 /-4
2x = 22 /:2
x = 11
dziewczyn jest 11, chłopaków 15


b) średnia waga chłpoców wynosi 45 kg, a srednia waga dziewczat 48. ile lacznie waza uczniowie tej klasy?

15*45 + 11*48 = 675 + 528 = 1203 kg, tyle ważą łącznie uczniowe klasy.


c) jaka jest srednia waga ucznia tej klasy?

1203:26 = 46,27 kg tyle średnio waży uczeń tej klasy
37 4 37
2010-03-14T13:28:41+01:00
A)Chłopcy-x+4 = 11+4=15
Dziewczynki-x = 11
Razem-26
Równanie=
2x+4=26/-4
2x=22/:2
x=11
Odp: W tej klasie chłopców jest 15

Sorry ale tych 2 nast. nie umiem rozwiązać
19 2 19
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T13:31:07+01:00
26-4= 22
22:2=11
11+4=15
odp. chłopców jest 15, a dziewczyn 11.
11x48=528
15x45=675
528+675=1203
odp. łączie wszyscy ważą 1203kg.
1203:26=46,27kg
odp. średia waga jedego uczia w tej klasie wynosi 46,27kg.


ps. my to mieliśmy ze dwa miesiące temu :)
93 3 93