Do zrobienia placka pani Kasia przygotowała 100sliwek .Połówki śliwek ułożyła na cieście w 9 rzędach po 16 połówek każdym rzędzie .Z pozostałych śliwek pani Kasia ugotowała kompot.Z ilu śliwek pani Kasia ugotowała kompot?
plis kto pomoże dam najlepsze

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T13:29:39+01:00
100-(9*16*0,5)=100-(144*0.5)=72
100-72=28
Odp.: Pani Kasia ugotowała kompot z 28 śliwek.
2010-03-14T13:30:29+01:00
100*2=200 połówki śliwek
9*16=144 tyle połówek zużyła do ciasta
200-144=56 połówek zostało
56/2=28 z tylu ugotowała kompot

IIsposób
{100*2-9*16}:2=[200-144]:2=96:2=28