Odpowiedzi

2010-03-14T13:30:26+01:00
Mak
Modrzew
Marchew
Miłorzęb
Malina
Mięta
Mniszek lekarski
Muchówka
Morela
Mirabelka
Mandarynka
Modrak
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T13:33:17+01:00
Mak
mięta
mieczyk
melisa
migdał
mlecz
marcepan
marchewka
makówka
malina
mahoń

licze na naj;*
10 3 10
2010-03-14T13:33:18+01:00

MAK rodzaj roślin z rodziny makowatych, ponad 100 gat., przeważnie jednoroczne, zielne; pochodzą z Azji; zawierają biały, mleczny sok; owocem jest wielonasienna torebka, tzw. puszka (makówka); w Polsce rośnie dziko 5 gat.; pospolitym chwastem jest m. polny o kwiatach


MACIEJKA jednoroczna roślina ozdobna z rodzaju lewkonia; silnie pachnące liliowopurpurowe kwiaty, łodyga płożąca; siana na rabatach.


MAGNOLIA ozdobne drzewo lub krzew pochodzące z Ameryki Płn. i Azji; 75 gat.; kwiaty duże, najczęściej białe, rozwijają się przed liśćmi; w Polsce m. pośrednia, pochodząca z krzyżówki 2 gatunków chińskich.


MAJERANEK wieloletnia roślina zielna z rodziny wargowych; rośnie dziko, uprawiana dla przyprawowego ziela, zawierającego olejek eteryczny, używanego po wysuszeniu; stosowany jako przyprawa oraz w przem. farmaceutycznym i kosmetycznym.


MAHONIOWIEC duże drzewo środkowoamerykańskie o brunatnoczerwonym, twardym drewnie; używane na kosztowne meble; najcenniejszym gat. mahoniowca jest m. właściwy, pochodzący z Antyli.
2 3 2