9/192 Matematyka z +
Objętość Graniastosłupa prawidłowego sześciokątnego jest równa 180√3 cm ³ . Krawędź Podstawy ma długość 6 cm . Oblicz wysokość tego Graniastosłupa !

Proszę O dokładne Obliczenia ! jedno pod drugim .

3

Odpowiedzi

2010-03-14T13:36:53+01:00
V=180√3 a=6

V=Pp * h Pp-pole podstawy
180√3=6*6 * h
180√3=36 * h /:36
5√3=h
h=5√3------ wynik
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T13:38:27+01:00
V=180√3cm³
V=Pp×H
Pp=6×(a²√3 )÷4
a=6cm
Pp=6×((6cm)²√3)÷4
Pp=6×(36cm²√3)÷4
Pp=6×9√3cm²=54√3cm²
H=V÷Pp
H=180√3cm³÷54√3cm²=3⅓cm
2010-03-14T13:39:33+01:00
180√3=h*6* (a²√3):4 /*4
720√3=h*6* 6²√3
720√3=h*6*36√3
720=h*216√3 /:216√3
3⅓=h