1. podaj wzór na pole wielokąta .
2. podaj wzór na pole latawca i deltoidu .
3. podaj wzór na pole kątów wewnętrznych wielokąta.
4. Suma dl. obu podstaw trapezu i jego wysokości wynosi 45 cm. Dłuższa podstawa jest dwa razy większa od krótszej a wysokość jest o 5 cm dłuższa od krótszej podstawy . Oblicz pole trapezu.
5. pole trójkąta wynosi 6 dm² a wysokość ma 30 cm dl. oblicz dl podstawy tego trójkąta na którą opuszczono te wysokość
6. pole trapezu wynosi 56 cm ² wysokość trapezu wynosi 4 cm. Oblicz dl podstaw jeżeli jedna z nich jest dwa razy większa od drugiej.

daje 100 :)


2

Odpowiedzi

2010-03-14T14:49:26+01:00
Zad 1
Jakiego?
trójkąt - 1/2*a*h
kwadrat - a*a lub 1/2*d*d
prostokąt - a*b
romb - a*h lub 1/2*d1*d2
równoległobok - a*h
trapez - 1/2*(a+b)*h

Zad 2
1/2*d1*d2

Zad 3
Tutaj chyba chodzi o sumę kątów wewnętrznych:
(n-2)*180

Zad 4
a= 2x
b= x
h= x+5
a+b+h=45

2x+x+x+5=45
4x+5=45
4x=45-5
4x=40
x=40:4
x=10 - b

2*10=20 - a
10+5=15 - h

P= 1/2*(a+b)*h
P=1/2*(20+10)*15=1/2*30*15=225cm²

Zad 5
P=6dm²
h=30cm = 3dm

P=1/2ah
1/2*a*3=6
a*3=12
a=12:3
a=4 dm

Zad 6
P = 56cm²
h = 4cm
a=2x
b=x

P=1/2*(a+b)*h

1/2*(2x+x)*4=56
(3x)*4=112
3x=112:4
3x=28
x=28:3
x=9 1/3 - krótsza podstawa

9 1/3*2=28/3*2=56/3=18 2/3 - dłuższa podstawa


Jak będą jakieś pytania dotyczące mojej odpowiedzi to pisz na prv. :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T15:07:59+01:00
1.(a²*√25+10√5)/2 pole pięciokąta
6a²√3/4 pole sześciokąta
2a²(1+√2) pole ośmiokąta
a(1+√5)/2 pole dziesięciokąta
2. Latawiec ma kształt deltoidu, więc do tego jest 1 wzór:
iloczyn jego przekątnych dzielony przez 2
(e+f)/2

3. (n-2)*180 stopni. W tym n to liczba boków wielokąta

4.
x-krótsza podstawa
2x-dłuższa podstawa
x+5-wysokość
razem-45

x+2x+x+5=45
4x=40 |:4
x=10

P=((a+b)*h)/2
P=((10+20)*15)/2
P=225 cm ²

5.
Pole -6 dm²
wysokość=3dm

P=a*h/2 |*2
2p=a*h | :h
a=2p/h

a=2*6/3
a=4dm

spr. P=a*h/2
P=4*3/2
P=6 dm

6.
Pole- 56cm²
h=4 cm
x-krótsza podstawa
2x-dłuższa podstawa

P=((a+b)*h)/2
56=((x+2x)*4)/2
56=6x |:6
x=9 1/3

krótsza podstawa- 9 1/3
dłuższa podstawa- 18 2/3

spr.
56=28*4/2
56=56