Odpowiedzi

2010-03-14T13:37:47+01:00
A = 3,5 cm
b = 2,5 cm
c = 4,5 cm
h = 2 cm
Pb - pole powierzchni bocznej = ah + bh + ch = h(a + b + c) = 2(3,5 + 2,5 + 4,5) =
= 2(10,5) = 21 cm²
odp
Pb = 21 cm²
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T13:40:38+01:00
Powierzchnią boczną graniastosłupa jest zawsze prostokąt o bokach:
x=obwód podstawy
h= wysokość graniastosłupa

z treści wiemy, że długości boków podstawy to:
3,5 cm ; 2,5cm i 4,5 cm czyli
Ob=3,5 cm+2,5cm +4,5 cm = 10,5cm
H=2cm
Pb=10,5cm * 2cm=21cm²

Odp. Pole powierzchni bocznej tego graniastosłupa wynosi 21cm².