O co chodzi ze spadkiem temperatury z wysokością??


0,6 *C na każde 100 m wysokości.

czyli chodzi o to, że jak na wysokości 1800 m n.p.m jest -10*C to na wysokości 0 m n.p.m będzie wyższa czy niższa temperatura?
i jak to się liczy?
nie musicie pisać działania, tylko wyjaśnijcie, bo ja tego nie rozumiem :(

2

Odpowiedzi

2010-03-14T13:38:03+01:00
Jeżeli jesteś coraz wyżej to temperatura spada .
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T13:41:35+01:00
Chodzi tutaj o to , że kiedy np, wchodzisz na wysoką górę, to jak wejdziesz 100 m do góry, to zauważysz, że jest odrobinkę chłodniej... Jak wejdziesz kolejne 100 metrów, to będzie jeszcze zimniej itd. Po prostu: im wyżej o 100 metrów w górę, tym niższa będzie temperatura...



np u stóp Rys jest 16*C a ile będzie na szczycie wtedy musisz podzielić wysokość góry( w tym przypadku 2499m) przez 100 i pomnożyć razy 0.6. i to cała filozofia...;) mam nadzieję, że zrozumiałaś;P