Odpowiedzi

2010-03-14T13:39:38+01:00
Przekątna - d
d=a√3
a=√5 cm

d=√5*√3=√15 [cm]

pozdrawiam i odpowiedź zostawiam ;)
licze na naj
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T13:41:03+01:00
D - przekątna sześcianu
a - krawędź podstawy
b - przekątna podstawy

b = a√2
b = √5*√2 = √10
(ponieważ w podstawie jest kwadrat, a wzór na przekątna kwadratu to a√2)

b^ + a^ = d^
(√10)^ + (√5)^ = d^
10 + 5 = d^
d^ = 15
d = √15
(tworzy się trójkąt prostokątny, którego przyprostokątne to wysokość, która ma taką samą długość jak krawędź podstawy oraz przekątna podstawy, a przeciwprostokątna to przekątna sześcianu)

Odp. Przekątna ma długość √15
7 4 7