Odpowiedzi

2010-03-15T18:02:20+01:00
1.Jego dworek znajdował się w Żelazowej Woli .
2.Jest przedstawicielem muzyki romantyzmu.
3.Od 1927 w Warszawie odbywa się Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina, w tym roku będzie on w październiku.
1 1 1
2010-03-15T18:40:43+01:00
1810-1849
zaczął komponować i koncertować w wieku 7 lat
wyemigrował do Paryża
urodził się w Żelazowej Woli
jego serce spoczywa w kościele ŚW. Krzyża w Warszawie
co 5 lat w Warszawie odbywa się konkurs na jego cześć

1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T18:55:35+01:00
Światem Chopina była Europa. Choć w chwili zwątpienia poważnie rozważał, czy nie wyemigrować za ocean, został nad Sekwaną do końca swych dni. Jego sztuka wywodziła się z polskich tradycji muzycznych, ale jej korzenie sięgały dzieł największych europejskich mistrzów minionych epok. On sam darzył wielkim szacunkiem geniusz Bacha i Mozarta, doceniał monumentalne dzieła Beethovena, a także Haendla. W wieku młodzieńczym fascynował go wirtuozowski styl brillant, królujący wówczas w europejskiej pianistyce. Gra koncertującego w Warszawie fenomenalnego skrzypka, Niccolò Paganiniego oczarowała Chopina i stała się dla niego inspiracją do skomponowania arcydzieła - pierwszego cyklu etiud. Włoski rodowód miało także słynne Chopinowskie legato - śpiewny sposób gry wywodzący się z operowego stylu bel canto.
1 1 1