Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-14T14:03:59+01:00
ZAD 1
BAKTERIE WIĄŻĄCE AZOT ATMOSFERYCZNY TO BRODAWKOWE.
ZAD 2
CYKLE BIOGEOCHEMICZNE CZŁOWIEK MOŻE ZABURZAĆ POPRZEZ:
- STOSOWANIE SZTUCZNYCH NAWOZÓW;
- WYLEWANIE DO GLEBY RÓŻNEGO TYPU CHEMIKALIÓW;
- ZMNIEJSZAJĄC POPULACJE ROŚLIN MOTYLKOWYCH;*
ZAD 3
EFEKT CIEPLARNIANY POWSTAJE PRZEZ UWOLNIENIE DO ATMOSFERY GAZÓW CIEPLARNIANYCH, CZYLI DWUTLENKU WĘGLA. GDY TYCH GAZÓW SIĘ NAGROMADZI ZBYT DUŻA WARSTWA W ATMOSFERZE TO PROMIENIE SŁONECZNE ODBIJAJĄ SIĘ OD POWIERZCHNI ZIEMI I JUŻ NIE MOGĄ SIĘ WYDOSTAĆ, BO TA WARSTWA ZABEZPIECZA PRZED ICH WYDOSTANIEM SIĘ. TYLKO NIELICZNE PROMIENIE SIĘ WYDOSTAJĄ, A TEN EFEKT MOŻNA PORÓWNAĆ DO SZKLARNI.
*TEGO NIE JESTEM PEWNA NA 100%
POZDRAWIAM!
2010-03-14T14:49:20+01:00
ZAD 1
Bakterie brodawkowe(żyją w symbiozie z roślinami motylkowymi)
ZAD 2
-poprzez stosowanie nawozów sztucznych
-wylewanie do gleby różnych środków chemicznych
-Usuwając martwe lub obumierające drzewa z lasu
ZAD3
Efekt cieplarniany jest to zagrożenie ekologiczne spowodowane nagromadzeniem się gazów cieplarnianych (ozon, dwutlenek węgla, tlenek azotu, tlenek siarki, para wodna, freony) wokół kuli ziemskiej.Gazy te dostają się na powłokę ziemi i następuje ocieplenie klimatu co skutkiem jest topnienie lodowców-> podwyższenie poziomu mórz -> powodzie-> zwiększenie obszarów lądowych -> giną organizmy.
z drugiej strony susze-> pożary-> ginięcie organizmów