Rozwiąz układ równań ;
1)
y=x-1
y=2x-3





2) oblicz wartość wyrażenia ;

3l+m
_________ dla l = 2/7 , , m=1/4 , n= 19/28
2n-m



3) oblicz ;
( 7/13 - 1/3 ) razy 78 .

4) rozwiąż nie równość ;
(x+2)do kwadratu > x(x-2)

5) oblicz ;
1/2 + 1/3 + 1/5 + 1/6 + 1/10 + 1/15 =

6) rozwiąz równanie ;
-3 1/2 - 3/2x = - 19/3



pilnee .!! i proszę o szybkie rozwiązanie . pierwsze lepsze daj najlepsze ;*

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T13:59:01+01:00
1)
y=x-1
y=2x-3

y=x-1
x-1=2x-3

y=x-1
x-2x=-3+1
-x=-2 |*(-1)
x=2


2) oblicz wartość wyrażenia ;

3l+m
_________ dla l = 2/7 , , m=1/4 , n= 19/28
2n-m

(2*2/7+1/4):(2*19/28-1/4)=(4/7+1/4):(38/28-1/4)=(16/28-7/28):(38/28-7/28)=9/28 : 31/28 = 9/28*28/31=9/31

3) oblicz ;
( 7/13 - 1/3 ) * 78 = (21/39-13/39)*78= 8/39*78=16

4) rozwiąż nie równość ;
(x+2)² > x(x-2)
x²+4x+4 > x²-2x
x²-x²+4x+2x >-4
6x > -4 |/6
x > -4/6
x > -⅔

5) oblicz ;
1/2 + 1/3 + 1/5 + 1/6 + 1/10 + 1/15 = 15/30+10/30+6/30+5/30+3/30+2/30= 41/30= 1 11/30

6) rozwiąz równanie ;
-3 1/2 - 3/2x = - 19/3
-3/2x= -19/3+ 3 1/2
-3/2x = - 6 1/3 + 3 1/2
-3/2x= - 6 2/6 + 3 3/6
-3/2x= - 2 5/6
-3/2x= - 17/6 |*(-2/3)
x = 34/18
x = 1 16/18
x = 8/9
2010-03-14T14:07:53+01:00
1) y=x-1 /*(-1)
y=2x-3 y=x-1
y=2-1
-y=-x+1 y=1
y=2x-3

-y+x=1 x=2
y-2x=-3 y=1
_______
-x=-2 /:(-1)
x=2

2) 3l+m
3*2/7+1/4=6/7+1/4=1 3/28

2n-m
2*19/28-1/4=1 5/14-1/4=1 3/28

1 3/28:1 3/28=1

3) (7/13-1/3)*78=(21/39-13/39)*78=8/39*78=624/39=16

4) (x+2)^2>x(x-2)
x^2+4x+4>x^2-2x
4x+4>-2x
4x+2x>-4
6x>-4 /:6
x>-2/3

5) 1/2+1/3+1/5+1/6+1/10+1/15=15/30+10/30+6/30+5/30+3/30+2/30=41/30=1 11/30

6) 3 1/2-3/2x=-19/3
-3/2x=-19/3-3 1/2
-3/2x=-9 5/6 /:(-3/2)
x=6 5/9

2010-03-14T14:09:47+01:00
1)
y=x-1
y=2x-3

y-x=-1
y=2x-3

-x=-1-y /*(-1)
y=2x-3

x=1+y
y=2(1+y)-3

x=1+y
y=2+2y-3

x=1+y
y-2y=-1

x=1+y
-y=-1 /*(-1)

x=1+y
y=1

x=2
y=1

zad.2)

3l+m
_________ dla l = 2/7 , , m=1/4 , n= 19/28
2n-m

3*2/7 + 1/4
____________=
2*19/28 - 1/4

6/7 + 1/4
=___________=
19/14 - 1/4

24/28 + 7/28
=____________=
38/28 + 7/28

31/28
=______= 31/28 : 45/28= 31/28 * 28/45= 31* 1/45= 0,69 (ok.)
45/28

zad3)
( 7/13 - 1/3 )*78= (21/39 - 13/39)*78 = 8/39* 78= 8*2=16

zad4)
(x+2)² > x(x-2)
x² +4 > x²-2x
x²-x²+2x > -4
2x > -4 /:2
x > -2

zad5)
1/2 + 1/3 + 1/5 + 1/6 + 1/10 + 1/15 = 3/6+ 2/6+ 1/5+ 1/6+ +1/10+1/15= 1 + 3/15+ 1/10+ 1/15= 1+( 4/15 +1/10)*5=
=1+1 1/2+1/2= 3

zad6)
-3 1/2 - 3/2x = - 19/3
-7/2- 3/2x= -19/3 /*6
-21 - 9x= -38
-9x=-38+21
-9x=-17 /:(-9)
x=1,9 (ok.)

Mam nadzieje, że pomogłam
Pozdrawiam !!!