1. a) ta mpa wykonana jest w skali 1:10 000 000. Ilu centymatrom w rzeczywistosci odpowiada 1cm na tej mapie?
b) Ile to metrów?
c) A ile kilometrów?
2 a) Rzeczywista odległośc w linii prostej z warszawy do Berlina wynosi mniej wiecej 510 km.Oblicz jaka powinna być odległśc obu maist na tej mapie.
3 b)Jaka jest odleglosc w linii prostej miedzy tymi dwoma miastam w rzeczywistosc.(Odmierzylam i jest to 8 cm)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T13:55:11+01:00
1.a. w rzeczywistości jest to 10 000 000 cm
b.100 000m
c.100km
2.a.510km=510 000m=51 000 000cm
51 000 000cm:10 000 000=5,1cm
3.b. 8cm*10 000 000=80 000 000cm=800 000m=800km
2010-03-14T13:59:34+01:00
1:10 000 000
1cm=10 000 000cm
a) 1cm=100 000m
b) 1cm=100km

c)
100km=1cm
510km=x
x=(510km*1cm):100km
x=5,1cm

d)


1cm=100km
8cm=x
x=(8cm*100km):1cm
x=800km