Odpowiedzi

2010-03-14T13:57:51+01:00
Mg= 12 protonów, 12 elektronów, 24-12=12 wiec 12 neutronów
German- 32 protony, 32 elektrony, 73-32=41 neutronów
Ołów- 82 protony, 82 elektronów, 207-82=125 neutronów
azot= 7 protonów, 7 elektronów, 14-7=7 neutronów
tlen- 8 protonów, 8 elektronów, 16-8=8 neutronów
węgiel- 6 protonów, 6 elektronów 12-6=6 neutronów
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T13:59:45+01:00
Magnez (Mg):
liczba protonów 12
liczba elektronów 12
liczba neutronów 24-12=12

German (Ge):
liczba protonów 32
liczba elektronów 32
liczba neutronów 73-32=41

Ołów (Pb):
liczba protonów 82
liczba elektronów 182
liczba neutronów 207-82=125

Azot (N):
liczba protonów 7
liczba elektronów 7
liczba neutronów 14-7=7

Tlen (O):
liczba protonów 8
liczba elektronów 8
liczba neutronów 16-8=8

Węgiel (C):
liczba protonów 6
liczba elektronów 6
liczba neutronów 12-6=6

:)
4 4 4
2010-03-14T14:02:00+01:00
Liczba protonów -> liczba atomowa
Liczba elektronów -> liczba atomowa
Liczba neutronów -> masa atomowa - liczba atomowa

Masę atomową zaokrąglamy do całości.

a) magnez (Mg)
Protonów -> 12
Elektronów -> 12
Neutronów -> 24-12 = 12
b) german (Ge)
Protonów -> 32
Elektronów -> 32
Neutronów -> 73-32 = 41
c) ołów (Pb)
Protonów -> 82
Elektronów -> 82
Neutronów -> 207-82 = 125
d) azot (N)
Protonów -> 7
Elektronów -> 7
Neutronów -> 14-7 = 7
e) tlen (O)
Protonów -> 8
Elektronów -> 8
Neutronów -> 16-8 = 8
f) węgiel (C)
Protonów -> 6
Elektronów -> 6
Neutronów -> 12-6 = 6
2 5 2