Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-14T14:10:15+01:00
100 l = 100000 cm³

1 cm³ - 1,0802 g
100000 cm³ - x
x = 108020 g = 108,02 kg

108,02 kg - 100 %
x - 12 %
x = 12,96 kg - taka masa kwasu jest w 100 l roztworu

teraz obliczamy jaka musi być masa roztworu aby te 12,96 kg stanowiło 10 %

12,96 kg - 10 %
x - 100 %
x = 129,6 kg - taką masę powinien mieć roztwór, który chcesz otrzymać, zatem:

129,6 - 108,02 = 21,58 kg = 21,58 l - tyle wody należy dodać do 100 l pierwotnego roztworu aby nowy miał stężenie 10 %
2010-03-14T14:12:53+01:00
Zbiornik zawiera 100l roztworu, w którym jest 12% kwasu siarkowego i 88% wody. Ile kwasu należy dodać, aby otrzymać 20 % roztwór?

trzeba zmniejszyć wszystkie obliczenia pięć razy czyli:
100 : 5 = 20 litrów roztworu
12 : 5 = 2.4 litra kwasu

ODPOWIEDŹ:
Na 20 litrów roztworu trzeba wlać 2.4 litra kwasu.

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T14:16:18+01:00
12% z 100l = 12l
100l - 12l = 88l wody
teraz 88l - 88%
chcemy, bo 88l stanowiło 80%, bo 20% będzie stanowił H2SO4
czyli:
88l - 80%
x - 100%
x = 110l (masa całego roztworu)

110l - 88l wody = 22l kwasu
22l - 12l = 10l
Odp. Należy dolac 10l kwasu.
1 3 1