1.Wpłacono do banku 1500zł.Po roku oszczedzania bank zwiekszyl te kwote o 6%.Ile pieniedzy było na koncie po tej operacji?

2.Liczbę 8 zwiekszono o 12%.Otrzymana liczbe ponownie zwiekszono o 12% itd. Operacje te wykonano pieciokrotnie .Jaka liczbe otrzymano?

5.Komputer tanial trzykrotnie o 10% i obecnie kosztuje 1749,60 zł
a)jaka byla poczatkowa cena komputera?
b)o ile procent łacznie staniał ten komputer

Jest to dział z ciągów a ten kto zrobi wszystko dam najlepsze.

2

Odpowiedzi

2010-03-14T14:19:18+01:00
1.(1500*6%)+1500= 1590zł
2.powiększenie I 8+(8*12%)=8+0.08=8.08
II 8.08+(8.08*12%)=8.08+0.99=9.07
III 9.07+(9.07*12%)=9.07+1.09=10.16
IV 10.16+(10.16*12%)=10.16+1.22=11.38
V 11.38+(11.38*12%)=11.38+1.37=12.75
5.
a) teraz kosztuje 1749.60zł- i to jest trzecia obniżka
przy drugiej obniżce kosztował 1749.60+(1749.60*10%)=1749.60+174.96=1924.56
przy początkowej cenie kosztował 1924.56+(1924.56*10%)=1924.56+192.46=2117.02
b) 2117.02-100%
1749.60-x
x=(1749.60*100)podzielić na 2117.02=82.6%- to jest procent tej całości, a o ile się zwiększyło to będzie 100%-82.6%=17.4% i zadanie skończone
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T14:21:25+01:00
1. 6%*1500=90
1500+90=1590


2. 0,12*8=0,96
8+0,96=8,96

0,12*8,96=1,01752
8,96+1,01752=9,97752

0,12*9,97752=1,973024
9,97752+1,973024=11,1748224

0,12*11,1748224=1,34097864
1,34097864+11,1748224=12,51580104

0,12*12,51580104=1,5018961248
1,5018961248+12,51580104=14,0176971648 - liczba początkowa

5. 1749,6*10%=174,6
1749,6+174,96=1924,56

1924,56*10%=192,46
1924,56+192,46=2117,02

2117,02*10%=211,7
2117,02+211,7=2328,72 - cena poczatkowa


(2328,72/1749,6)*100%=133,1%
133,1%-100%=33,1%
Stanial o 33,1%