Odpowiedzi

2010-03-14T14:12:59+01:00
Zad 1 . Pani Ania zarabia miesięcznie o 100 zł mniej od swojego męża. W ciągu miesiąca zarabiają razem 3500 zł . Jakie jest miesięczne wynagrodzenie pai Ani a jakie jej męża ?

x - 100 -> zarobki pani Ani
x -> zarobki męża

x - 100 + x = 3500
2x = 3600
x = 1800

spr. 1800 - 100 + 1800 = 3500

:)
I dajesz 15, a nie 150 chyba. :p
2010-03-14T14:13:17+01:00
Ich miesięczne zarobki to x+y

Ania - x albo y - 100
Facet - y

mamy układ
x+y=3500
x=y-100

2y=3400

y=1700
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T14:13:35+01:00

x - wysokość zarobków męża p. Ani
x - 100 - zarobki p. Ani
Mamy
x + (x - 100) = 3500
2x - 100 = 3500
2x = 3500 + 100 = 3 600
x = 3 600 :2 = 1800
1800 - 100 = 1700
Odp. Pani Ania zarabia miesięcznie 1700 zł, a jej mąż 1800 zł.