Mam problem z zadaniami tekstowymi
1. pani kowalska zarabia miesiecznie o 200 zł wiecej od pana kowalskiego . w ciągu roku oboje razem zarobili 48 tys. zł. jakie jest miesieczne wynagrodzenie pani kowalskiej a jakie pana kowalskiego
2 bogdan wzią na obóz w góry 80 zł na napoje wydał 2 razy wiecej niz na lody a o 5 zł mniej niz na napoje wydał na słodycze . za 15 zł kupił upominki dla rodziców . wrócił bez pieniedzy gdyz ostatniego dnia zgubił 10 zł . ile wydał na lody ?
prosze potrzebuje to na jutro !!!!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T14:12:48+01:00
1. x- pieniądze pana Kowalskiego
200 + x- pieniądze pani Kowalskiej
teraz 48000 tys. dzielisz na 12, aby wyszło ile miesięcznie razem zarabiają.
równanie:
x + 200 +x=4000
2x + 200=4000
2x=3800
x=1900
czyli Pan Kowalski zarabia 1900, a p.Kowalska 2100.

2.
x- ile wydał na lody
2x-napoje
2x -5 - słodycze
15-upominki
10 zł-zgubione pieniądze
równanie:
x + 2x + 2x - 5 +15+10=80
5x +20=80
5x=60
x=12
Na lody wydał 12 zł.
2010-03-14T14:19:13+01:00
1.
x - kowalski
x + 200 - kowalska

12( x + 200 + x) = 48000
x + 200 + x = 4000
x + x = 3800
2x = 3800
x = 1900
x+ 200 = 2100

2.
x - lody
80 = x + 2x + 2x - 5 + 10 + 15
80 = 5x + 20
60 = 5x
x = 12